Dialog între foşti îndrăgostiţi

Dragul meu L.,

Te-am întâlnit întâia oară în momentul în care suferisei prima dezamăgire în dragoste. M-ai privit neîncrezător la început, convins că sunt ca toate celelalte. Ne priveam pe furiş, la biserică, sau mai ştiu eu unde se întâmpla să ne întâlnim. Îmi plăceai mult, şi-mi doream să fim împreună. Am înţeles că dacă vreau să te fac să mă placi, am un singur lucru de făcut: să-ţi demonstrez că nu te voi dezamăgi niciodată.

Încet, încet, ai început şi tu să mă placi. N-a fost dragoste la prima vedere, însă te-ai îndrăgostit până peste cap de mine. Îmi plăcea cum te purtai: flori, ciocolată, poezii, plimbări…Ce mai, mă adorai! Nu încăpea îndoială că dacă lucrurile aveau să continue aşa, aveai să rămâi al meu pentru totdeauna.

Totuşi, am început să observ că de la un timp devenisei mai tăcut şi mai gânditor. Nu mai erai acea persoană entuziastă şi plină de viaţă pe care o cunoscusem. Am sperat că-ţi va trece, dar situaţia parcă se înrăutăţea de la o zi la alta. Mă temeam de ce e mai rău: că ai pe altcineva în viaţa ta. Dar tu nu spuneai nimic, aşa că am luat o decizie radicală: am luat legătura imediat cu cel mai bun detectiv din ţară, pentru a te urmări.

Oh, dragul meu, ce fotografii compromiţătoare ţi-a făcut! Mi-au frânt inima…Ţi-aş aminti doar nişte fotografii făcute pe Insula Cercetaşilor, în care o sărutai pasional pe blonda* aceea superbă cu ochi albaştri. Mă doare, dragul meu, mi-ai zdrobit inima pentru totdeauna. Ştiu că nu mai e nici o şansă de împăcare. Adio!

B.(urlăcia)

* e vorba de G., cu care s-a căsătorit ieri.

P.S.: Acesta este un text scris pe loc, ieri, la nunta vărului meu, şi citit în faţa mirilor şi a nuntaşilor.

Leave a Reply

