Inconvenientul ca aventură

adventure

“An inconvenience is only an adventure wrongly considered.” G.K. Chesterton*

Oare cum ar arăta viaţa mea** dacă aş privi orice inconvenient*** ca pe o aventură? Am încercat să fac asta şi am observat că nu e deloc uşor. De fapt, marea majoritate a inconvenientelor le privesc ca pe ceva de nedorit, de evitat.
Da, îmi doresc de cele mai multe ori o viaţă cu cât mai puţine inconveniente. Dar îmi dau seama că dacă lucrurile ar sta aşa cum îmi doresc, aş fi privat exact de acele ocazii de care am nevoie. A vedea un inconvenient ca pe o aventură înseamnă să văd în el o posibilitate de a creşte, de a evolua, de a progresa, de a mă dezvolta, de a mă schimba în bine.
Nu mi-am dorit dintotdeauna o viaţă aventuroasă? Iată o foarte bună modalitate de a o avea!

——————
* Citat din eseul “On Running After One’s Hat”, cuprins în cartea “In Defense of Sanity”.
** Am scris la persoana I nu pentru a mă confesa, ci pentru a vă transpune pe voi, dragi cititori, într-o anumită atmosferă.
*** neajuns, dezavantaj, lipsă, dificultate, piedică, obstacol -conform DEX

Leave a Reply

