Locuri de întâlnire cu Dumnezeu

Există un pasaj în Noul Testament care mi se pare foarte profund: 2 Corinteni 12:1-10, cu precădere versetele 7-10. Pavel spune că Dumnezeu i s-a descoperit într-un mod aparte, însă în urma acestei experiențe a rămas cu o anume infirmitate (mulți comentatori merg pe ipoteza că ar fi fost o problemă legată de vedere). Pavel spune și motivul: ca să nu ajungă să se mândrească, de aceea s-a întâmplat ce s-a întâmplat. Orice infirmitate ar fi fost, cert e că marele apostol nu a acceptat situația, rugându-se fervent lui Dumnezeu pentru vindecare.
Ce mă uimește este răspunsul pe care îl primește: “Şi El mi-a zis: „Harul Meu îţi este de ajuns; căci puterea Mea în slăbiciune este făcută desăvârşită.” Și modul cum Pavel concluzionează: ” Deci mă voi lăuda mult mai bucuros cu slăbiciunile mele, pentru ca puterea lui Hristos să rămână în mine. De aceea simt plăcere în slăbiciuni, în defăimări, în nevoi, în prigoniri, în strâmtorări, pentru Hristos; căci când sunt slab, atunci sunt tare.” (vv. 9-10)
Oricare dintre noi are slăbiciuni, locuri în lăuntrul său unde este frânt, vulnerabil, căzut. Însă haideți să recunoaștem că de obicei încercăm să ne ascundem slăbiciunile, rănile etc. Sau poate să le negăm, să ne prefacem că nu le avem. Vrem să fim percepuți drept oameni puternici. Mentalitatea societății este aceea că un om slab e inutil, ratat, deci trebuie respins și dat la o parte.
Uităm însă că slăbiciunile noastre sunt practic locuri de întâlnire cu Dumnezeu. Puterea lui Dumnezeu se manifestă cel mai pe deplin atunci când noi suntem cei mai slabi. Și mai uităm că slăbiciunile noastre pot deveni punctele noastre forte, virtuți chiar, dacă sunt predate lui Dumnezeu și noi înșine ne prindem/alipim de El cu întreaga ființă.

Leave a Reply

