Meditaţie la Psalmul 23

„Domnul este Păstorul meu: nu voi duce lipsă de nimic.” (v. 1); „Chiar dacă ar fi să umblu prin valea umbrei morţii, nu mă tem de niciun rău, căci Tu eşti cu mine. Toiagul şi nuiaua Ta mă mângâie.” (v. 4)
Psalmul 23, scris cu mai bine de 2 milenii în urmă şi atribuit împăratului David, mi se pare cel mai mângâietor pasaj din Biblia Ebraică (Vechiul Testament). Omul se confruntă în mod frecvent cu lipsa şi anxietatea în faţa dificultăţilor vieţii şi în ultimă instanţă în faţa morţii.
Ceea ce mi se pare extraordinar este faptul că autorul insistă asupra timpului prezent. Domnul este Păstorul meu (v. 1) şi este cu mine (v. 4). Acum şi aici. Un lucru e cert, vrea să ne spună cel care a scris mângâietoarele versuri: nu suntem singuri, Păstorul este cu noi. Acesta este prim-planul. Lipsurile şi temerile sunt în plan secund.
Trebuie să fim oneşti: în general noi gândim exact invers. Lipsurile şi temerile sunt în prim-plan, iar Păstorul în plan secund. Psalmistul vrea să schimbe această paradigmă.
Dacă credem cu adevărat că Domnul este Păstorul nostru, să credem şi că El va purta de grijă tuturor nevoilor noastre.

 

Leave a Reply

