Un dar de la Domnul

Cine găseşte o nevastă bună, găseşte fericirea; este un har pe care-l capătă de la Domnul.”(Proverbele 18:22); „…o nevastă pricepută este un dar de la Domnul.” (Proverbele 19:14b)

De obicei, avem impresia că noi suntem cei care am reuşit, prin forţe proprii, să cucerim o persoană de sex opus. Credem că frumuseţea noastră, ori inteligenţa, faima, puterea, poziţia socială, educaţia, achiziţiile materiale, carisma personală etc. au fost cele care au contribuit la succes.

Uităm însă că o persoană potrivită este un dar de la Dumnezeu. Nu este ceva ce am „câştigat” prin puterea noastră, ceva ce ni se cuvine ori ceva ce merităm.

Una din definiţiile DEX-ului pentru cuvântul dar mi se pare potrivită în acest context: „(În concepția creștină) Ajutor pe care îl acordă Dumnezeu omului; milă, har divin.”

Am întâlnit oameni cu ambele atitudini şi am observat următoarele: cei care considerau că persoana iubită este un dar de la Dumnezeu, se purtau cu o dragoste profundă faţă de aceasta. Ceilalţi, care credeau că totul li se cuvine, tratau de multe ori persoana iubită cu aroganţă, neglijenţă şi chiar indiferenţă.

Persoana iubită este unul dintre cele mai mari daruri pe care un om le poate primi în viaţă.  Haideţi să avem recunoştinţă faţă de Dăruitor şi să ne purtăm cu dragoste, atenţie şi respect faţă de darul Lui.  Numai aşa putem arăta că l-am primit cu adevărat.

Leave a Reply

