Despre seducţie

Alex Hitch este un renumit „doctor în aranjări de întâlniri” din New York. Îi consiliază pe bărbaţii singuri, învăţându-i diverse trucuri prin care aceştia reuşesc să le cucerească pe femeile visurilor lor. Tot acest joc complex bărbat-femeie pare „floare la ureche” pentru Hitch.  În realitate, trebuie să recunoaştem că lucrurile sunt mult mai complicate decât în film.

Am putea renunţa la seducţie într-o clipită, însă relaţiile noastre nu ar mai avea acelaşi farmec. Seducţia e o „complicaţie necesară” a interacţiunii bărbat-femeie. Până în anul 1550 cuvântul seducţie nu avea vreo semnificaţie sexuală. Conotată negativ de obicei în zilele noastre, ea joacă totuşi un rol foarte important. Gândiţi-vă cât de plat, monoton, şters ar fi totul, dacă am elimina-o complet din ecuaţia relaţiei bărbat-femeie. Femeia îşi doreşte să fie cucerită, bărbatul vrea să cucerească.

Problema nu cred că e la seducţie ca fenomen în sine, ci la moralitatea participanţilor la “joc”: a bărbatului şi a femeii. Seducţia fără scrupule mi se pare regretabilă. Nu puţini sunt cei care asociază seducţia cu “a-ţi atinge scopurile cu orice preţ”. E de apreciat însă acea seducţie făcută cu respect faţă de celălalt, umor, bun-simţ şi inteligenţă.  E dovada că ai înţeles că dincolo de “joc” e o persoană şi nu un obiect pe care să-l foloseşti după bunul tău plac.

4 thoughts on “Despre seducţie

  1. Filmul a fost chiar dragut! Nu stiam ca persoanjul exista in viata reala…mi se pare interesanta morala pe care o desfasori aici…si cred ca ai dreptate 😀

  2. Eu am povestit despre personajul din film…Nu ştiu dacă filmul e inspirat din realitate, însă e foarte probabil (ca idee principală mă refer). Da, are unele părţi faine, cu umor de calitate şi învăţături, însă mi s-a părut o comedie slăbuţă şi prostească pe alocuri.

Leave a Reply

