Shining eyes

“Cu toţii am întâlnit ochii cuiva şi am simţit un fel de recunoaştere, care ar fi putut fi începutul unei prietenii. Dar semaforul se schimbă, tramvaiul pleacă, mulţimea se interpune între tine…şi nu vei şti niciodată” (Pam Brown).

          Întotdeauna am fost fascinat de ochii oamenilor. Mi se pare că ei nu îmbătrânesc niciodată, că nu-ţi pot trăda vârsta. Îmi place când văd strălucire în ochii celorlalţi. Oamenii devin mai frumoşi astfel. Cred că ochii “vorbesc” cel mai bine despre noi, cu mult mai bine decat ar face-o gura noastră.

Benjamin Zander, un dirijor de orchestră renumit, spunea(*) că poţi afla cum îi influenţezi pe ceilalţi, privind la ochii lor. Putem şti că am reusit, zicea el, dacă ochii lor strălucesc. Dacă ochii lor nu fac acest lucru, trebuie să ne întrebam ceva: “Cine sunt eu, daca ochii celorlalţi nu strălucesc?”. El defineste succesul, ca fiind nu averea, faima sau puterea cuiva, ci în funcţie de câţi ochi strălucitori are acea persoană pe lângă ea.

* http://www.ted.com/talks/lang/ro/benjamin_zander_on_music_and_passion.html

Leave a Reply

